У лондонському музеї Вікторії й Альберта заявили, що на восковій моделі раба Мікеланджело знайшли відбиток великого пальця митця. Якщо справжність відбитку доведуть, це завершить дискусії щодо причетності скульптура до статуетки, пише Громадське.
Про це розповіли під час першого епізоду програми Secrets Of The Museum на BBC Two.
Минулої весни воскову роботу перенесли з верхньої частини галереї в прохолодне підвальне приміщення. Так її хотіли захистити від підвищення температури, оскільки воскова скульптура могла деформуватися.
Через п’ять місяців скульптуру повернули до галереї. Саме тоді куратори помітили на сідницях фігурки відбиток пальця. Ймовірно, він став помітним через зміни хімічного складу воску через коливання температури та рівня вологості.
«Це захопливо, що один із відбитків Мікеланджело міг залишитись у воску. Такі знаки показують фізичну присутність митця під час творчого процесу… Відбиток пальця — прямий зв’язок із художником», — сказав куратор музею.
The wax model, A Slave, created by the Renaissance artist and held by the Victoria & Albert Museum has revealed a thumb or fingerprint that curators believe could belong to its creator https://t.co/2nnBQ5FxIT
— The Times (@thetimes) July 13, 2021
Як пише Artnet, 500-річна воскова фігурка була чорновим варіантом більшої мармурової скульптури, яку мали поставити біля могили Папи Римського Юлія II у базиліці Святого Петра у Ватикані.
Мікеланджело встиг вирізати лише лицьову частину повнорозмірної статуї, яка зараз зберігається у Флоренції. Воскова фігурка є однією з небагатьох вцілілих чорнових робіт митця. Куратори музею вважають, що Мікеланджело й не підозрював, що саме воскова скульптура виживе декілька століть.
Досі є сумніви, що воскову модель раба зробив італійський скульптор. Якщо експертам вдасться довести, що відбиток пальця належить Мікеланджело, це поставить крапку в дискусії.